“Музыка
– культура добрая сама па сабе – па большай частцы ўжываецца сёння
дзеля знішчэння. Не кожная музыка знішчальная, на шчасце. Але кожная
музыка ўплывае на нашы эмоцыі, наш стан духа, а нават, у некаторых
выпадках на нашы знешнія паводзіны. Гэта таксама духоўны ўплыў на
слухача, як вынік кампазіцыі і намеру яе выканаўцы.”
У 2002 годзе Бенуа Ламбіне распрацаваў сінтэз[1]
на тэму вывучэння ўплыву музыкі на тых, хто яе слухае. Яго мэтай было
папярэдзіць моладзь аб небяспецы, якую нясе слуханне большасці сучаснай
музыкі… і вельмі вялікая колькасць маладых людзей была яму за гэта
ўдзячная, таму што да гэтага ніхто іх не папярэджваў аб існуючай
небяспецы! Ніжэй знаходзяцца важныя ўрыўкі з даследвання Бенуа Ламбіне.
Рок-н-рол: пачынаючы з
Элвіса Прэслі, першага спевака, вывучыўшага гэту тэхніку, рок-н-рол
стане сапраўднай прыладай рэвалюцыі і культурнага падрыву;
Хард рок мае дзве мэты: весці да гвалту і сэксуальнай узбуджанасці;
“Танец” вядзе да сэксуальнай распусты;
Рэп, са словамі агульным чынам бессэнсоўнымі і часам зневажальнымі, мае галоўнай мэтай бунт супраць існуючага парадку;
Тэхна, транс, музыка Нью Эйдж уводзяць асобу ў другасны стан з мэтай, каб гэта асоба пагрузілася ў наркотыкі, сэкс, вар’яцтва… (асабліва на тэхна вечарах).
Хард рок мае дзве мэты: весці да гвалту і сэксуальнай узбуджанасці;
“Танец” вядзе да сэксуальнай распусты;
Рэп, са словамі агульным чынам бессэнсоўнымі і часам зневажальнымі, мае галоўнай мэтай бунт супраць існуючага парадку;
Тэхна, транс, музыка Нью Эйдж уводзяць асобу ў другасны стан з мэтай, каб гэта асоба пагрузілася ў наркотыкі, сэкс, вар’яцтва… (асабліва на тэхна вечарах).
Існуюць дакладныя метады, дзякуючы якім
можна мэтанакіравана ўплываць на свядомасць і волю слухачоў, каб імі
маніпуляваць. Асабліва трэба адзначыць падсвядомае, нячутнае пасланне да
чалавечага вуха, якое знаходзіцца ў няволі падсвядомага: слухач
таямніча падвяргаецца сапраўднай агрэсіі, якая ў большай ці меншай
ступені паўплывае на яго стан (напрыклад, падштурхоўванне да прымання
наркотыкаў, сэксуальнай распусты, прысвячэння шатану…). Важна
падкрэсліць, што падсвядомая кампазіцыя не выпадковая: яна заўсёды
мэтанакіраваная, наўмысная, метадычна распрацаваная. Водгукі такой
музыкі закранаюць:
- нервовую сістэму: агрэсіўнасць, стомленасць, нейтралізаванне самавалодання…
- сардэчна-сасудзістую сістэму: павялічванне сардэчнага рытму, гіпаглікемія;
- дыхальную сістэму (павялічванне частаты дыхання);
- гарманальныя змены (інсулін, сэксуальная ўзбуджанасць, павышаны ціск).
- сардэчна-сасудзістую сістэму: павялічванне сардэчнага рытму, гіпаглікемія;
- дыхальную сістэму (павялічванне частаты дыхання);
- гарманальныя змены (інсулін, сэксуальная ўзбуджанасць, павышаны ціск).
Гурт “Бітлз” заяўляў: “Наша музыка
здольная справакаваць эмацыйную нестабільнасць, паталагічныя паводзіны,
нават бунт і рэвалюцыю”. Красамоўна!
Уся гэта музыка правакуе таксама
псіхалагічнае ўздзеянне, якое можа быць больш дэструктыўным, чым
фізічнае. Вось некалькі прыкладаў:
- Перамена асобы (бунт, менш плённая вучоба ў школе…).
- Дэпрэсія, самазабойчыя схільнасці, парушэнне сну.
- Нанясэнне сабе пашкоджанняў.
- Гвалт, оргіі.
- Выступленне супраць каталіцкай рэлігіі: адмаўленне ад Хрыста, ад малітвы і сакрамэнтаў.
- Цяга да акультызму, сатанізму, эзатэрыкі (спірытызм, магія, вядзьмарства).
- Дэпрэсія, самазабойчыя схільнасці, парушэнне сну.
- Нанясэнне сабе пашкоджанняў.
- Гвалт, оргіі.
- Выступленне супраць каталіцкай рэлігіі: адмаўленне ад Хрыста, ад малітвы і сакрамэнтаў.
- Цяга да акультызму, сатанізму, эзатэрыкі (спірытызм, магія, вядзьмарства).
У даследванні Бенуа Ламбіне можна таксама
знайсці іншыя дэталі наконт страты слыху з-за дэцыбелаў, небяспекі
дыскатэк і некаторых канцэртаў, а таксама выяўляльнае пералічванне
гуртоў, якія нясуць дэструктыўны ўплыў, сведчанні, розныя факты з
урыўкаў прэсы; можна навучыцца адрозніваць добрую і дрэнную музыку…
І Бенуа Ламбіне робіць вынік: “Аднак, вы
можаце верыць, што здаровая музыка нараджае прыхільнасць душы, узвышае
да сузірання; яна прыносіць добрае ўнутранае пачуцце, радасць і спакой!”
ПРЫКЛАД ROLLING STONES
Мік Джагер з гурту Rolling Stones
заяўляе: “Мы заўсёды працуем над тым, каб кіраваць душамі, свядомасцю і
воляй людзей і іншыя гурты робяць тое самае.” Ён прысвяціў сябе д’яблу
пад уплывам дзьвух вядзьмарак, якія пасвяцілі яго ва ўсе рытуалы чорнай
магіі. Менавіта таму ён асабіста назваў сябе “уцелаўленнем люцыфера”. У
1967 годзе ён казаў пра Рок музыку так: “Вы вельмі ветлівыя, калі
называеце гэта музыкай, але мы ствараем шум”. У чэрвені 63, “Corne on”,
іх першая пласцінка ў 45 абаротаў з’яўляецца на хвалі. Гэта пачатак
кар’еры, выходзячай па-за норму: сэкс, наркотыкі, скандалы, смерці.
Першыя іх выхады на публіку былі з жудаснымі наступствамі, істэрычнымі
дзяўчынамі, паклонніцамі, беспарадкамі. Выхад альбому “Satisfaction” у
65 падштурхоўвае да сэксуальнай рапусты, “Sympathy for the Devil”,
запісаная ў 70, – гэта гімн шатану.
МОЦ ГУКУ
Спецыялісты
сцвярджаюць, што на дыскатэках, гук часта перавышае 110 дэцыбелаў. На
тэхна вечарах і некаторых канцэртах гукавая інтэнсіўнасць можа дасягаць
140 дэцыбелаў, а часам нават эквіваленту шуму боінга 747 пры ўзлёце.
З-за кароткага ўздзеяння або
доўгатрывалага ўплыву наступае невылячальная страта слыху. Варта
нагадаць, што ўзровень гуку падчас звычайнай размовы прыблізна 60
дэцыбелаў. 110 дэцыбелаў – гэты ўзровень лічыцца нязносным і агрэсіўным.
Больш таго, гэта гукавая інтэнсіўнасць вельмі спрыяльная дзеля
падсвядомых пасланняў, якія паслабляюць пільнасць.
Перакладзена з французскай мовы.
Тытул арыгіналу “Chrétiens Magazine. Le Nouvel Age…” № 239 du 10 avril 2011.
Diane Clément “La Mauvaise Musique”. Page 14-15.